Szakmai elemzések és kutatások

Önálló elemzéseink, illetve hazai és nemzetközi iparági kutatások, insightok.
s3-news-tmp-135761-how-to-instagram-pics-travel-1500x1000--2x1--940

Az elrontott piac története, avagy hogyan teszik tönkre az influencer marketinget a cégek és az influencerek.

Sajnos be kell ismerni: mi emberek a saját kapzsiságunkkal rontunk el tök sok remek dolgot, legyen ez a Föld, az emberi kapcsolatok vagy a piac bizonyos részei. De miért írunk mi most erről?

Divat lett az ingyenélés

Nemrég jelent meg egy indexes cikk arról, hogy világszerte, sőt már Magyarországon is rengeteg influencer pályázik ingyenes szállásra és ellátásra, amiért cserébe nagyjából 1-2 jó képet ajánlanak, aztán jönnek is a lájkok és mindenki örül – legalábbis ők biztosan. Persze nem csak a szállásért megy a harc, vannak ingyenes parfümök, ruhák, szépségápolási szerek, fogfehérítő termékek, éttermek, azaz gyakorlatilag minden, amit csak el lehet képzelni.

Az influencer marketing térnyerése

Az egész jelenség pár évvel ezelőtt kezdődött, amikor megjelentek az első olyan felhasználók, akik úgy érezték, lehetne valamit kezdeni azzal a rengeteg követővel a profiljukon. Ők voltak az első influencerek, mára pedig rengetegen vannak azok, akik ténylegesen tehetségesek, és szuper elgondolásokkal, remekül összerakott kampányokkal és tetszetős eléréssel rendelkeznek.

Persze azt érdemes megemlíteni, hogy hiába az ütős hirdetésstratégia, ezek a kampányok nem pár forintba kerülnek, ezért elsősorban nagyobb cégek tudják megfizetni őket és sok esetben egyébként az ingyenes termékeket vagy szolgáltatásokat éppen maguk a cégek ajánlják fel az adott influencernek, hogy ő is kapjon valamit a munkájáért cserébe.

A kis halak is próbálnak labdába rúgni

Értelemszerűen nem is a nagyobb játékosok jelentik a gondot, hanem azok, akik egyik pillanatról a másikra értek el több ezer, vagy akár több tízezer követőt – függetlenül attól, hogy ezek kamuprofilok vagy eredetiek. Ezek az influencerek ugyanis azok, akik minden cégre piócaként tapadva próbálnak minden lehetséges terméket és szolgáltatást ingyen megszerezni.

Az ő esetükben nem sok értelme van villogni valamelyik étteremben, vagy pózolgatni egy menő szálláson, hiszen ebből nem tudnak megélni, azaz lényegében csak azért csinálják, hogy fenntartsák azt a látszatot, hogy ők is tehetős emberek.

Félrecsúszott a fókusz

A cégek oldaláról általában az derül ki, hogy sokkal inkább bevállalható számukra ingyen adni egy terméket vagy szolgáltatást néhány jó posztért cserébe, így nehezen érthető, hogy a húszezer forintos termékeket miért veszik egy kalap alá egy több százezer forintos szolgáltatással. A kettő ugyanis eléggé különbözik egymástól.

Persze itt a kipróbáláson, tesztelésen lenne a hangsúly, hogy megfelelően tudjon véleményt alkotni az influencer, de a képekből vagy szövegekből ez azért sokszor nem szűrhető le, elég csak a legalapvetőbb sablonra, a „köszönöm az xy cégnek a lehetőséget”-re gondolni, amit garantáltan mindenhol meg lehet találni. Egyszerűen már nem arról szól a marketingeszköz, mint amire kitalálták.

Nem az influencer marketing filozófiája a hibás, hanem a piaci szereplők

Az influencer marketing bizonyítottan egy remek márkaépítő és konverziónövelő rendszer, de ahogy nagyapáink is mondták, „olcsó húsnak híg a leve”: nem lehetnek túl nagy elvárásaink egy hatalmas közönséggel rendelkező fiatal sráccal vagy lánnyal szemben, főleg akkor, ha ezt tudatos közönséggondozás nélkül, csak nevetséges pózolásokkal érték el.

Az erőltetett megkeresések ráadásul általában inkább taszítóak, mint érdekesek a cégek számára, és hát persze egy többszáz milliós árbevételű cég számára a cserekereskedelem, mint fizetési eszköz is minimum érdekesnek tűnhet. Egy szónak is száz a vége: az influencer marketing egy nagyon hasznos és jó módja bizonyos fogyasztók eléréséhez, de figyelni kell, hogy ne essünk a ló túloldalára – és ez mindkét félnek szól!

 - 08/14/2018

Miért az Influencer Marketing 2018 nagy dobása?

Régóta halljuk, illetve látjuk, hogy az Influencer Marketing piaca óriási sebességgel növekszik, de vajon miért olyan fontos ez az év, ha ezt a hirdetési típust említjük?

 

 

Ha van Instagram profilunk valószínűleg már többször (akár naponta is) futottunk bele egy-egy olyan reklámba, ahol különféle szépségápolási termékeket, vagy ruhákat, szolgáltatásokat látunk hirdetve olyan felhasználók által, akik viszonylag nagyobb követőbázissal rendelkeznek.

Viszont, ebben az évben a Facebook lépett egy nagyot, és közvetve vagy közvetlenül hozzá járul ahhoz, hogy emelkedjen az Influencer Marketing, na de hol van ebben a kapcsolat?

Jelenleg az az elképzelése a cégnek, hogy az emberibb kapcsolatok kerüljenek előtérbe a céges hirdetésekkel szemben, azaz, hogy hirdessünk egy kicsit drágábban, alacsonyabb organikus eléréssel. Ezzel, nincs is semmi gond, hiszen Google hirdetések esetében már megszokhattuk azt, hogy nem „2 forintra” jön ki az egységnyi költés, hiszen ha a vízvezeték szerelőként vagy lakatosként dolgozunk, akkor is találkozhattunk akár 1000 forint feletti kulcsszó összegekkel is.

Tehát a kérdés adott, hogyan legyen minél jobb organikus elérésünk úgy, hogy a felhasználóknak nem megyünk az idegeire, és pontosan itt kapcsolódik be az Influencer Marketing. A felhasználók követői bázisa viszonylag könnyen lehet eltérő, de ha egy erős mag (kb. a követőik 30-40%-a) rendszeresen követ egy csatornát, sőt, teszem azt, ad is az adott Influencer szavára, akkor ez által kialakít egy bizonyos szintű elköteleződést.

Gondoljuk csak ezt végig, előbb veszünk meg egy ruhát, vagy akár egy szolgáltatást, ha azt egy olyan ember ajánlotta, akire hallgatunk, mert fontos nekünk a véleménye, sőt ha már a terméket láthatjuk használat közben is, akkor könnyebben tudjuk magunkra vonatkoztatni/képzelni az adott szituácuót.

Térjünk vissza egy kicsit a Facebook oldalhoz. Ha, egy Instagram posztban az Influencer megjelöli magát a céget, ahonnan kapta az adott terméket, ezzel elkezdi az átirányítást, így pedig a felhasználó találkozik az általa követett személy képével a termék oldalán, ez után 10-ből 8 felhasználó beköveti az oldalt, sőt még az is meglehet, hogy a weboldalára is átkattint.

Végezetül, tegyük fel két a legfontosabb kérdést, olcsóbbá válik így a hirdetésünk? Sajnos nem.

Elkötelezettebbek lesz a felhasználók?  Minden bizonnyal, és ez az ami igazán fontos.

 

instagent png

Örömmel segítünk neked!

hello@instagent.hu

+36 30 583 3348

Nyitvatartás: 9:00 - 17:00 H-P

Lépj velünk kapcsolatba!

Gogol utca 24.
Budapest, 1133
Hungary

Google_Partners_logo_blogpage

©Média Bay Kft