Magyar influencerek

Egy jó influencer kampányhoz elengedhetetlen a kreatív management és egy kiforrott visszamérhető stratégia. Megtérülése ugyan magas, de csak tudatos módszerekkel lehet hatékonyan kiaknázni. Határozottan javasoljuk azon márkáknak, akik most szeretnének nagyot robbanni a piacon, de még nem rendelkeznek magas költségvetési kerettel.

logan-isbell-F5b7_OD4IMA-unsplash

Y generáció

A gazdasági, kulturális és társadalmi változások idején nőttek fel, egy olyan technológiai, elektronikai és vezeték nélküli társadalomban, ahol a nemzetközi határok elmosódtak. Hozzászoktak a szélsőséges
változásokhoz, ahhoz, hogy minden lehetséges, minden megtörténhet, így tehát magukra számíthatnak leginkább. (Kaylene-Page, 2011)
Az internet és a számítógépes világ mindennapjaik része. Terrorizmusról, válságról és szegénységről szóló híradások korszakában cseperedtek fel. (McCrindle Research, 2012) Rákényszerültek arra, hogy megteremtsék maguknak a csoporthoz, közösséghez tartozás élményét, amit az interneten
találtak meg, a közösségi portálok, blogok és hálózati játékok formájában. (Twenge, 2018), (McCrindle Research, 2012) Jellemzően a mának élnek, céljuk, hogy jól érezzék magukat, nem terveznek hosszú távra, (Pál - Törőcsik, 2015) ami abból is következik, hogy bizonytalan korszakban nőttek fel. Nyitottak és optimisták, önmagukkal vannak elfoglalva
legtöbbször, erős függetlenségi vággyal és autonómiára való igénnyel rendelkeznek. Eredmény–orientáltak, nem törődnek a miértekkel, (Twenge, 2018) továbbá teljesítményközpontúak (Pál - Törőcsik, 2015) és fontos számukra tanulmányaikban elért jó eredmény, hiszen csak így biztosíthatják maguknak az áhított magas életminőséget. Szüleik
a késői Boomerek, akiktől viszont örököltek némi optimizmust. (Pál, 2013) Önálló döntések, információéhség, igény a csapatjátékra, magas elvárások a munkaadók felé, magabiztosság, ambiciózusság és sikerorientáltság jellemző rájuk a munkaszférában. A változásokat
elfogadják, de nem törődnek bele. (Twenge, 2018) A siker, karrier, pénz motiválja őket. Nem „engedelmesek inkább öntörvényűek. (Pál, 2013) A munkához való hozzáállásuk felszínes, bármikor képesek váltani. Szerintük a siker, karrier, pénz elsőrendű, hiszen csak a birtokukban lehet előre lépni a mai fogyasztói társadalomban. Nem engedelmes munkaerők,
bármikor váltanak, ha nem tetszik nekik az adott állás, nem tesznek különösebb erőfeszítéseket munkájuk vagy felettesük felé. (Twenge, 2018) Magyarországon mégis az óvatosság és a jövő szem előtt tartása a jellemző, nincs akkora magabiztosságuk, a munkahelyet illetően, a válság következménye a munkanélküliségtől való félelem bennük
van. (Tari, 2011)

ian-dooley-k8OCHhEymME-unsplash

Z generáció

Meghatározó technológiai kohorsz élményeik a MacBook, iPad, Google, Facebook, Twitter, Wii, PS3, Android. Zenében kiemelkedő élményt nyújtott számukra; Kanye West, Rhianna, Justin Bieber, Taylor Swift, míg tévézés terén az; Avatar, 3D filmek és a Smart TV. Azl Y generációval ellentétben, rájuk inkább az interaktív kampányok és pozitív brand építés, továbbá a márka evangélium és a trendek vannak hatással. (McCrindle Research, 2012) Legtöbben csak hivatalos ügyben használnak e-mailes levelezést. (Be Social, 2019) Ők nem rendelkeznek akkora vakmerőséggel, (Twenge, 2018) szerint, mint az Ezredfordulósok. Nem biztosak annyira a sikerben, kevésbé bíznak magukban és a kilátásaikban, több biztatásra szorulnak. Az egyetemisták nagy része az Évezred utáni generáció tagja, s hamarosan megjelennek a vállalkozások alkalmazottai között is. A tinédzser és a fiatal felnőtteknek szánt termékek piacán jelenleg az általuk kedvelt termékeket találjuk, hamarosan pedig belépnek a jövedelmező korcsoportba is. Az ő generációjuk megértése, a jövő megértését jelenti. (Twenge, 2018)

Az internethasználat generációs vízválasztó, hiszen minden korosztálynak
különbözőképpen épült be a mindennapjaiba az évek folyamán a technológia, ami különbségeket eredményez a generációk között. (Törőcsik – Pál, 2015, 14. o.) Markánsan különböznek az előttük felnövő generációtól. A korábbiak életében elkülöníthetően létezett a valós és az online identitás, a mai fiatalok számára ez megváltozott, nekik már csak egy identitás létezik, az offline és online lét teljes egybefonódása. Szétválaszthatatlan számukra e két valóság, melyben a technológia csak az identitás kifejezésének eszköze. (Ujhelyi Adrienn, 2013 9. o.) Be Social Magyarországon elvégzett felmérése szerint napi 3 óránál is többet töltenek internetezéssel, beleérve a közösségi médiumokat is. (Be Social, 2019)

jamie-street-Jna7uItxDVg-unsplash

Influencer content típusok

Blogok típusai; bloggerek száma alapján megkülönböztethetünk egyéni és csoportos blogokat. Általában csak egy írója van a blognak, több szerző esetén beszélhetünk közérdekű, például politikai blogról vagy vállalati blogról. Tipizálhatjuk őket tartalom alapján is, miszerint megkülönböztetjük a személyes, hír, politikai, szakmai, technológia és IT, film, utazó, zene, kultúra, tudomány, egészség, híreség, témával foglalkozó blogokat. Tulajdonosai alapján megkülönböztetünk személyes és üzleti/szervezeti blogokat. Tartalmi jelleg alapján lehet klasszikus, elsősorban szöveges bejegyzéseket tartalmaz, de léteznek videó és audio blogok is. (Audio blogok, hangosfájlok letöltésére alkalmas megoldását podcast-nak nevezzük. A számítógépre vagy mobiltelefonra telepített alkalmazás a felhasználó maga választja ki mikor és mit szeretne hallgatni. Személyes blog az önkifejezés  eszköze, legfontosabb jellemzője az egyediség, amihez elengedhetetlen a személyes hangvétel, a saját vélemény felvállalása. Három típusú személyes blogot különbözetet meg Bányai (2016): hobbi, élet és mindennapi témák, zene, filmek. A blog közösségépítő szerepet is betölt, hiszen azonos érdeklődésű valódi közönséget hoz létre. Vállalati blogok lehetőséget adnak a már meglévő és a potenciális ügyfelekkel való közvetlen kapcsolattartásra és párbeszédre. (Bányai 2016, 95-98. o.)

joao-victor-xavier-V3ImkOXT8bg-unsplash

Influencer marketing 101

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis sed cursus sapien, vitae fringilla sem. Duis convallis vel nunc at laoreet. you what this book can tell you. If you want to know how to turn that smart marketing strategy and those superb creative ideas into the best possible advertising on LinkedIn, then stay right where you are.

Örömmel segítünk!

  • Faludi Ferenci 16/a.

    Pécs, 7633,

    Magyarország

  • +36-30-537-85-99
    +36-20-432-61-78

  • hello@instagent.hu

Nyitvatartás

Hétfő – Péntek: 8:00 - 17:00

Keress minket bátran!